Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Esport

HotS w czołówce rankingu gier z najwyższymi nagrodami esportowymi!

Okazało się, że łącznia pula nagród w turniejach HotS jest całkiem duża. W grę wchodzą już poważne miliony dolarów, a kolejny rok będzie jeszcze lepszy!

Całkiem wysokie nagrody w Heroes of the Storm

Esport Heroes of the Storm jest rzeczą bardzo dziwną. Istnieje liga HGC, są prowadzone nieliczne turnieje, ale wiele mankamentów nie pozwala mu się przebić do szerszej publiczności.

Nawet spora fanów Heroes nie zagląda na casty, nie ogląda powtórek. Zresztą pytając się o to naszej społeczności, większość widzów twierdziła, że podpatruje prosów tylko by nauczyć się lepiej grać.

Co prawda kolejny sezon HGC dużo zmienia w tej materii, ale 2017 rok był dla esportu HotS-a dobry. Najlepiej zdamy sobie z tego sprawę, kiedy zobaczymy na zestawienie, jakie przygotowało E-sport Earnings.

Lista zawiera wskazała 104 produkcje, a głównym kryterium są łączne nagrody, zdobyte w turniejach. Pierwsze miejsce zajęła oczywiście DotA2 (38 009 710.28$), a za nią znalazły się kolejno CS:GO (19 190 048.28$) oraz League of Legends (12 016 606.24$).

W grę wchodzą grube miliony. Jednak zaraz pod podium następuje znaczny spadek do 4 783 332.54$. Taka była łączna pula nagród na większych turniejach w 2017 dla Heroes of the Storm.

Przypominam jednak, że to nie są realne zarobki prosów. Te pieniądze są zwykle odprowadzane przez organizacje i potem to one wypłacają zarobione dolary (lub nie). Z drugiej strony najpopularniejsze osobistości  mogą liczyć na dodatkowe wynagrodzenie od sponsorów lub dorobić na streamach.

Pod względem czystych nagród pieniężnych, MOBA Blizzarda znajduje się w czołówce. Niestety pozostałe statystyki nie wyglądają tak dobrze. Liczba zawodowych graczy jest znacznie mniejsza niż w Overwatchu, SC2, czy Hearthstone. Martwi również niedobór turniejów, które mogłyby znacznie poprawić status gry.

Za to statystyki zamieszczone na Newzoo.com pokazują, że HotS od kilku miesięcy jest w top 10 najchętniej oglądanych tytułów esportowych na Twtich.tv, aczkolwiek okupuje dół tabeli. Mimo wszystko, jest to znaczy postęp względem 2016.

Listopadowe zestawienie od Newzoo.com, pokazujące najpopularniejsze tytuły esportowe na Twitch.tv. Jak widać, mały odsetek fanów HotS-a interesuje się esportem.

Nowy sezon to ogromne pole do popisu i poprawy. Zmiany w HGC sprawią, że Heroes of the Storm stanie się lepszy dla organizacji, inwestujących w scenę profesjonalną. Głównie za sprawą większych możliwości zmiany składów drużyn w trakcie sezonu.

Do tego uporządkowany gameplay w aktualizacji 2018, wraz z obecnymi bohaterami zapewnią emocjonujące i angażujące widowisko, znacznie zwiększając potencjalną liczbę widzów.

Wezwanie do bohaterów!

Bohaterze przemierzający Nexus. Tutaj możesz odpocząć, zebrać siły i dowiedzieć się czegoś przed kolejnymi potyczkami, więc przywiąż swój Kamień Powrotu do tego miejsca! Możesz to zrobić klikając w dzwoneczek widoczny na ekranie oraz zostawiając lajka na naszym fanpage’u!  Wtedy nie przegapisz niczego!

zvr
Twoja reakcja

Karashy

Fan HotS-a, który od października 2015 roku działa w Polskiej społeczności, oferując jej nieprzerwanie najświeższe informacje, ciekawe materiały poradnikowe oraz publicystyczne.

  • Mezjasz

    Co jakiś czas na forum i reddicie pojawia się temat: „jestem nowy ale grałem w inne moba, poproszę o wskazówki”. Myślę ze liczba graczy profesjonalnych, amatorski i samych widzów hotsa będzie się stale zwiększać. HOTS jest jedyna moba która polubiłem, ale też jedyna grą która lubię oglądać. (szkoda że za czasów CS v1.5 e-sport nie był tak popularny)
    Patrząc na ilość widzów jakich przyciąga np. theWilq podczas komentarza rozgrywek HGC widać ogromna poprawę. Według moich obserwacji ze 100-300 osób na początku 2017 aż do 300-600 w finałach 2017.
    Myślę że hots naprawdę ma się coraz lepiej, a nawet jeśli jest gorzej niż twórcy by sobie życzyli, to powinni ujawnić informacje u których kilka dni temu pisałeś.

    • Karashy

      Dlatego według mnie jest jakiś inny powód trzymania api w tajemnicy. Nie zdziwię się, jeżeli Blizzard czeka po prostu na jakąś dużą liczbę.