Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Newsy

Junkrat patch na serwerze testowym – opis aktualizacji

Najnowszy patch już wszedł na serwer testowy, a wraz z nim dawka zmian w balansie w tym reworki Muradina oraz Zul'jina! Zapraszam!

Junkrat patch na PST

Najnowszy patch wszedł już na serwer testowy (PST) i możecie go wypróbować. Oczywiście wraz z nim dostaliśmy Złomiarza, czyli nowego bohatera, z którym możecie zapoznać się poniżej.


Zmiany w balansie

Już zacząłem wypisywać listę tego co zostanie zmienione, ale to mija się z celem. Większość aktualizacji to modyfikacje talentów, mające przekonać nas do niegranych dotąd ulepszeń. Są mniejsze wypadki, które zwykle niewiele zmieniają.

Śmieję się tylko z powodu Kharazima, bo jak widać obrażenia na 1 poziomie są tak mocne, że pozostałe talenty muszą zostać znowu wzmocnione. Wszystkich tak ruszonych bohaterów znajdziecie poniżej. Teoretycznie są to buffy.



Blizzard pobawił się bardziej w innych drzewkach talentów. Twórcy koniecznie chcą, żebyśmy więcej kombinowali budując postać. Przykładem takich zmian jest Stukov, któremu przy okazji zabrali oślepienie z D.

Niepopularny wybór, ale osiągał zadziwiająco wysokie winratio. Może dlatego, że przy okazji wzmacniał obrażenia jako jedyny na 16 poziomie? Przy okazji Rosjaninowi dostało się po cyferkach. Ogólnie wyszedł nerf.



W tym miejscu natomiast Was zaskoczę. Kolejnym bohaterem jest Nazeebo. Dostał buffy na pająki, ale zabrano mu trochę bazowego życia, za większą premię z pasywki. I żaby zadają mniej obrażeń.  Otrzymał też rework dwóch talentów.

Zabobony (13) zapewnią mu pancerz magiczny,  znikający na 3 sekundy kiedy dostanie atakiem podstawowym. Za to zabraknie  skracania czasu odnowienia pająków na 16 poziomie. Zamiast tego, stawonogi będą skracały CD pozostałych zdolności podstawowych z każdym atakiem.  Buff czy nerf? Jak dla mnie zwyczajnie więcej zabawy.



Przyszedł też czas na D.Vę. Żadnych zmian czy granych talentów, a wzmocnienie tych pomijanych. Na poziomie 1 można pokombinować, a większa matryca na 4 powoli okazuje się najlepszym wyborem na tym poziomie. Teoretycznie buff.



No i są niedawne gwiazdy, obiekty reworków oraz większych modyfikacji. Krótko: Ana i Johana silniejsze, Jasnoskrzydła z Morales słabsze.

Do tego Malthaelowi dostało się po obrażeniach z cechy (teraz 2% max hp), klon Abathura ma czas odnowienia dłuższy o 20s, a Zagarka straciła na punktach życia, ale częściej skorzysta z Pożeracza (a serio to ten ult raczej nie będzie grany i tak).

Przy okazji Garrosh i Genji mają słabsze ulepszenia ultów (Smoczy miecz i Prowokacja) na 20 poziomach.

Reworki

Przejdźmy do tego co najciekawsze, czyli pełnych reworków. Niespodziewanie otrzymali je Zul’jin z Muradinem.

Trollowanie stanie się zabawniejsze. Ot pasywnie Zu’jin dostaje zadanie. Każdy atak podstawowy wymierzony w bohatera da mu trochę obrażeń. Kiedy liczba toporów w ciałach herosów osiągnie 75, jego zasięg zostanie zwiększony. Natomiast przy 150 ładunkach W będzie wykonywać dwa okrążenia.

Ciekawie został potraktowany build pod maga. Niezbędne talenty zostały przesunięte na późniejsze poziomy. Ta droga stała się znacznie mocniejsza w późnych minutach, kosztem wczesnej fazy gry. Jakby tego było mało, dostajemy więcej talentów związanych z leczeniem oraz przeżywalnością.

Ogólnie moim ulubieńcem jest wybór z 4 poziomu. Po aktywacji zabiera trollowi połowę obecnego zdrowia, które zostanie zregenerowane. No i wzmacnia go o 10% redukcją obrażeń.

Drugi w kolejce jest krasnal, Muradin Miedziobrody. On również na Q ma zadanie – trafienie wrogich bohaterów 25 razy (jak cel zginie to daje 3 ładunki) da dwie premie: młotek będzie przebijać pierwszy cel, a ataki podstawowe zaczną skracać czas odnowienia tej zdolności.

Mura do tego może pochwalić się mniejszymi kosztami many. A żeby było zabawnie, najmocniejsze talenty z poziomu 16 przeniesiono mu na 7 w niemal niezmienionej formie. Mowa o ogłuszeniu z E i mocniejszych atakach podstawowych.

Nowy Mura stylem gry przypomina dużo bardziej agresywnego bruisera, polegającego na kontroli tłumu, wzmacniającej jego zdolności ofensywne. Z drugiej strony nie widzę osłabienia go jako tanka, więc widzę go w tej roli.



Pełen patchnotes znajdziecie tutaj, natomiast przetestować wszystko możecie na PST lub zobaczyć jak streamerzy bawią się Złomiarzem i nie tylko!

zvr
Twoja reakcja

Karashy

Fan HotS-a, który od października 2015 roku działa w Polskiej społeczności, oferując jej nieprzerwanie najświeższe informacje, ciekawe materiały poradnikowe oraz publicystyczne.

  • Mezjasz

    Coś mi się wydaje że samo zmienianie cyferek u Kharazia na 1 poziomie nic nie da. Cecha pod obrażenia nadal będzie lepsza bo można jej używać trochę inaczej niż dwóch pozostałych. Mam tu na myśli agresywne wskoczenie na plecy wroga z innym mobilnym zabójcą i szybkie wykończenie jakiegoś papieru, lub po prostu dobijanie uciekających wrogów po wygranym TF. Dwie pozostałe cechy dają więcej w otwartym TF jednak w otwartym TF Kharazim jest strasznie podatny na CC, głównie spowolnienie szybkości ataku i ogłuszenia. Moim zdaniem powinni przywrócić starą wersję szóstego zmysłu z 13 poziomu, czyli skrócenie czasów działania CC na Kharazima. Inna możliwość to połączenie tego talentu z leczącą cechą w postaci zadania na 1 poziomie. Bo tak szczerze to jak często przydaje się obecna forma szóstego zmysłu jeśli na 4 poziomie mamy pancerz fizyczny w wersji obszarowej.

    Złomiarz ma ciekawą mechanikę, ale jakoś nie pasuje mi do roli zabójcy, wolałbym go jako specjalistę.

    Zuljin wydaje się być strasznie mocny, możliwe że będzie OP. Z drugiej strony to dobrze bo ta meta na Valle i Szarogrzywego trochę nudzi. Dziwie się że nerfią Maltaela

    Fajnie że Muradin dostaje zmiany, tylko czemu zwiększają mu obrażenia. Niedługo w każdym meczy będziemy grać na dwa tanki, bo po co zabójcy. Nie podoba mi się ta tendencja do zwiększania obrażeń wojownikom. W grze jest od groma zabójców którzy się po prostu marnują.

    • Karashy

      Muradina testuję i trudno mi powiedzieć, czy to jest konkretny buff obrażeń. Z tego co na razie zagrałem, po prostu uporządkowali jego talenty i zaktualizowali mechanikę. Na pewno będzie nagradzany bardziej za agresywne wejścia i pojawi się jakiś grywalny build pod obrażenia, ale obecne rozdania talentów zostały mniej więcej zachowane. lub są bardzo podobne.