Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Newsy

Koniec bałaganu oraz powrót do starych rankedów

Nowy system rankingowy spowodował masę problemów graczom oraz twórcom. Co z tego wynikło? Przywrócenie starych zasad oraz wiele memów.

Zepsuty ranking na początku sezonu

Jak doskonale wiecie, w tym sezonie wprowadzono nowy system rankingowy. Od początku jednak sprawiał masę problemów.

Pierwszym było dziwne rozmieszczanie graczy w różnych ligach. Osoby spadały lub wybijały o dobrych kilka rang, co przy okazji całkowicie zdestabilizowało dobieranie.

Blizzard obiecał naprawić błąd. Szybko dostaliśmy reset rankingów niektórych „szczęśliwców” i oświadczenie o wprowadzeniu poprawek. Niestety, gracze dalej zauważali błędy, które okazały się prawdziwe. Poszedł kolejny reset, kolejne poprawki, ale one niewiele dały od strony technicznej.

W tym czasie społeczność reagowała na różne sposoby. Część klęła na czym świat stoi. Inni tworzyli memy jak ten poniżej.

Ostatecznie twórcy zresetowali cały sezon, wyłączając czasowo nowe algorytmy, mające powodować nieprzyjemności. Szczególnie, że tutaj pojawił się kolejny kwiatuszek.

Otóż okazało się, w nowym systemie liczą się tylko cyferki. Wystarczyło tak naprawdę grać wokół tego, a wynik zawierzyć szczęściu. Szczególnie, że kara okazała się niewielka, a nagroda bardzo duża! O tym wspomnieliśmy tutaj.

Obecnie gramy na starych zasadach, czyli ilość przyznanych/odebranych punktów zależy od wyniku meczu i mmr graczy, których dobrało. Przynajmniej sytuacja się ustabilizowała. Chociaż raporty błędów dalej znajdziemy na pierwszej stronie reddita.

Co ciekawe, twórcy już w pierwszej odpowiedzi napomnieli o błędzie z poprzedniego sezonu, który w połączeniu z nowymi systemami miał tworzyć chaos. Prawdopodobnie zostanie on naprawiony.

Przy okazji można doszukiwać się jeszcze jednego aspektu całej sytuacji – społeczność jednak nie chce zmian w rankedach, jeżeli chodzi o „noobów w diamencie/masterze”. Jak wiadomo, obecnie wielu newbe może dostać się do wysokich lig, jeżeli mają wystarczająco dużo szczęścia. Ponoć podobna sytuacja zaistniała w lidze złotej.

Przy całym wcześniejszym rozgardiaszu, najbardziej „ucierpiały” osoby właśnie z „wyższych” rang. Smaczku dodaje spora ilość zgłoszeń o poprawnie działającym systemie. Niektórzy odnoszą wrażenie, że Blizzard testował, jak gracze odbiorą „odsiew” z wyższych poziomów rankingowych. Powstała awantura jasno pokazuje, że lepiej nic nie ruszać w tej materii.

O ile ja w taką teorię nie wierzę, tak z wnioskami po części się zgadzam. Jednak jako społeczność wolimy być trochę wyżej, niż powinniśmy, narzekając na dobieranie. Z tego powodu niestety cierpią jednostki – wierni fani.

Wezwanie do bohaterów!

Bohaterze przemierzający Nexus. Tutaj możesz odpocząć, zebrać siły i dowiedzieć się czegoś przed kolejnymi potyczkami, więc przywiąż swój Kamień Powrotu do tego miejsca! Możesz to zrobić klikając w dzwoneczek widoczny na ekranie oraz zostawiając lajka na naszym fanpage’u!  Wtedy nie przegapisz niczego!

zvr
Twoja reakcja

Karashy

Fan HotS-a, który od października 2015 roku działa w Polskiej społeczności, oferując jej nieprzerwanie najświeższe informacje, ciekawe materiały poradnikowe oraz publicystyczne.

  • Michal Talaga

    Zwracam uwagę, że Xardas w swoich wyjaśnieniach, twierdzi, że system personal performance, działa sprawnie.
    Zwróciłem mu uwagę na ten oczywisty błąd to mi kazał grę odinstalować…
    Taki ziom.

    • Karashy

      Bardzo możliwe, jednak szczerze mówiąc – to jego sprawa. Został tu przytoczony dodatkowo, jakby ktoś chciał jeszcze czegoś w temacie posłuchać.

  • Mezjasz

    Zmiany w systemie rankingowym być muszą, tylko to muszą być dobre przemyślane zmiany. System rankingowy to najgorszy element hotsa. To co zaproponował blizzard wyglądało fajnie na papierze, w praktyce trzeba poprawić. Jednak rankingi wymagają wielu innych zmian np. utraty punktów za nieaktywność.