Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Newsy

Nerf supportów, rework Petardy i cały ten cyrk wokół

Wczoraj na PST dostaliśmy masywną aktualizację, którą opiszemy krótko i więcej porozmawiamy na temat tego, jak należy do niej podejść.

Zmiany w balansie

Właściwie to wszystko sprowadza się do reworku Petardy oraz nerfu wszystkich pomocników. No jeszcze Tychusowi i Johannie usunięto koszty many z cech, a Sonii zmniejszono obrażenia rozłożone w czasie jej Q, przy odpowiednim talencie z 7 poziomu. Rzeczy fajne i tyle. Dobra, Zul’jin-mag doczekał się osłabienia. Możemy przejść do mięska?

Patch pojawi się 29 listopada zarówno na live, jak i PST.

Rework Petardy

Tak więc, mamy nową Petardę. Pozmieniano trochę w jej cyferkach, dano tryb artyleryjski pod „D”, a klawiszem E aktywujemy Pancerz z nanostali, dający sporą dawkę pancerza. Po rozłożeniu czołgistka ma jeszcze większy zasięg niż wcześniej, może rzucić Q i W na większą odległość, a nowa zdolność dodaje jej więcej pancerza.

Drzewko talentów nie ostało się bez zmian. Większość zachęca do korzystania z D, również przy obijaniu budyków. Rzeczy ciekawe, ale na razie trudno powiedzieć co i jak będzie grane. Ogólnie jak na to nie spojrzymy, wychodzi wzmocnienie. Więcej obrażeń, większy zasięg, więcej denerwowania wroga. Może zmniejszył się lekko jej burst (brak skupionego ataku), ale nie na tyle, by to przyćmiło resztę pozytywów.

Masowe osłabienia wszystkich pomocników

Przejdziemy do prawdziwych kontrowersji – nerfa supportów. W Alexstrazy ma większy zasięg i podbito niektóre cyferki Li Li. Poza tym dosłownie każdemu pomocnikowi dostało się po leczeniu, często też obrażeniach, wytrzymałości (wszystkie trzy aspekty osłabione o 5%), czy użyteczności. W tym ostatnim chodzi głównie o Rehgara orazMalfuriona, którym zabrano narzędzia do błyskawicznego czyszczenia alejek.

Gracze się oburzyli. W końcu supporci będą słabsi, prawda? To źle, prawda? Nie. Oni byli zdecydowanie przegięci.

Otóż na wyższym poziomie praktycznie dominowały kompozycje z dwoma pomocnikami. Obaj budowani pod ofensywną wersję, zwykle dopełniali się (kontra na burst+kontra na obrażenia rozłożone, kontra na obijanie+coś, co mocno leczy w walkach itp.), przywracali chore ilości życia, wprowadzali niesamowite CC, wzmocnienia, osłabienia i innego rodzaju „utility”, ale także zapewniali niezłe możliwości ofensywne (obrażenia).

Niektórzy posiadali do tego mechanizmy czyszczenia alejek, dobre rotacje, możliwość wczesnej walki na sololane, przerywanie celów mapy i tym podobne. Innymi słowy support OP, robił niemal wszystko co inne klasy, przy okazji wykonując swoje zadanie. Dwóch takich to już coś.

Skończyło się to. Wspierający od patcha zaczną polegać na zespole i przestaną być niejako „one man army”. Wiele osób, w tym prosów proponowało zamiast tego wzmocnienia zabójców, ale jak widać, Blizzard znalazł lepsze rozwiązanie.

Warto narzekać? Zdecydowanie nie. Zmieni się rozgrywka, dynamika walk i tego typu rzeczy, ale to naturalna kolej rzeczy. Za to gra będzie zdrowsza i skończy się dominacja dwóch pomocników. Oczywiście wciąż wielu supportów będzie nadawało się tylko do kompozycji z innym (Tyrande, Tassadar), ale taka sytuacja nie stanie się codziennością, a jedną z wielu (miejmy nadzieję) opcji.

Oczywiście zaraz zaczyna się „ale u mnie w randze X nie grano dwóch supportów i nie będzie tego nigdy, bo twórcy zepsuli”. Kwestia tego, że duble support wszędzie sprawował się bardzo dobrze, również w niższych ligach.

Ludzie po prostu z tego nie korzystali, ale to ich błąd,  gdyż woleli drugiego zabójcę, który wprowadzi mniej obrażeń (często pomocnik wprowadza obrażenia, broniąc carry, czyli samemu nie góruje w cyferkach, ale znacznie zwiększa wkład kolegi). Analogicznie, to że nie korzystamy teraz z cheatów, ale nikt z tego powodu nie zachęca, by wydawcy przestali zabezpieczać się przed ewentualnymi oszustami.

Czyli będzie coś nowego, do czego trzeba się przyzwyczaić. Przez dwa tygodnie musimy z tym żyć, a potem wejdzie aktualizacja z Blizzconu, z reworkiem niewidzialnych, zmianami na mapie i resztą modyfikacji. Wtedy nerf supportów będzie miał znaczenie, przy nowych kulach regeneracji, ale na razie trudno powiedzieć co z tego wyniknie. Temat nie został zamknięty i w przyszłości twórcy nie omieszkają się pobawić w tym temacie.

Pełen patchnotes

Wezwanie do bohaterów!

Bohaterze przemierzający Nexus. Tutaj możesz odpocząć, zebrać siły i dowiedzieć się czegoś przed kolejnymi potyczkami, więc przywiąż swój Kamień Powrotu do tego miejsca! Możesz to zrobić klikając w dzwoneczek widoczny na ekranie oraz zostawiając lajka na naszym fanpage’u!  Wtedy nie przegapisz niczego!

zvr
Twoja reakcja

Karashy

Fan HotS-a, który od października 2015 roku działa w Polskiej społeczności, oferując jej nieprzerwanie najświeższe informacje, ciekawe materiały poradnikowe oraz publicystyczne.

Nie zapomnijcie wbijać do mnie na fanpage: https://www.facebook.com/KarashyLoveU/