Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Felieton

O co chodzi z tą niewidzialnością i jej zmianami?

Nadchodzą zmiany niewidzialności. Wywołały wiele kontrowersji, więc pora wyjaśnić raz na zawsze co to wszystko oznacza i jakie będzie miało skutki.

Zmiany w niewidzialności z Blizzconu

Na tegorocznym Blizzconie ujawniono nam wiele kontrowersyjnych zmian w grze. Jedną z największych jest rework niewidzialności oraz bohaterów z niej korzystających, o czym sobie dzisiaj powiemy (z wyjątkiem Novy i Zeratula)

Maskowanie będzie działało na innej zasadzie

  • Forty oraz twierdze będą odkrywały bohaterów niewidzialnych.
  • Kamuflujące się postacie otrzymają pełną niewidzialność, jeżeli będą trzymać się z dala od oponentów.
  • Po podejściu do wrogich herosów będzie widać wyraźny, łatwy do zauważenia kontur herosa.

Oczywiście wiąże się to z poważnymi modyfikacjami konkretnych bohaterów.

Valeera

  • Jeżeli niewidzialność działa przez więcej niż 3 sekundy, kolejna zdolność otwierająca otrzyma 100% zasięgu i przeniesie Valeerę do celu.
  • W z maskowania ma ogłuszać na 0.75 s, a następnie oślepiać na 2 sekundy.
    • Talent wcześniej dający oślepienie, wydłuży teraz efekt do 4 sekund.
  • Na poziomie 7 i 13 ulepszenia Q z maskowania zostaną lekko przemodelowane.
    • Poziom 7 – zmniejszenie obrażeń w odizolowany cel do 75%.
    • Poziom 13 – talent został przemodelowany – doskok z Zasadzki zmniejszy czas odnowienia D o 3 sekundy.
  • Dodatkową prędkość poruszania się podczas niewidzialności znajdziemy na poziomie 20. Zastąpi ona usunięte skracanie czasu odnowienia cechy.

Samuro

Samuro dostanie oczekiwane fixy. Nie mogę doczekać się, by go przetestować!
  • Nowa funkcjonalność cechy – wciśnięcie D zamieni miejscami Samuro i wybraną iluzję. Ma to 20 sekund czasu odnowienia.
  • Część obrażeń klonów zostanie przeniesiona na orka.
  • Mistrz Iluzji zwiększy obrażenia mirażów o 100% i skróci czas zamiany miejscami do 6 sekund.
  • Użycie Q spowoduje pojawienie się Samuro w pozycji najbliższej do kursora, nie losowej.
  • Ulepszenie E na poziomie 1 będzie dawało większą prędkość poz użyciu zdolności.
  • Na 4 poziomie analogiczny talent również ulegnie modyfikacji – 50 pancerza podczas niewidzialności dla Samuro i iluzji. Zanika 2 sekundy po ujawnieniu.
  • Talent na poziomie 7 dający dodatkowe obrażenia W, zamiast dodatkowych obrażeń zapewni redukcję czasu odnowienia umiejętności o 2 sekundy, za każdy atak wymierzony w bohatera.

Pozostali herosi?

Co z innymi, którzy wykorzystują kamuflaż? To już będzie różnie. Dla przykładu Petarda (i jej talent na pierwszym poziomie) może ostać się bez zmian. Odpowiednie zespoły wszystko na bieżąco sprawdzają i modyfikują.

Po wejściu aktualizacji na PST, twórcy nie zaprzestaną monitorowania stanu gry, by wszelkie braki załatać. Nieważne co dostaniemy na początku, bo może to wyglądać zupełnie inaczej niż efekt końcowy. Innymi słowy nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, bo ostatecznie Blizzard zetrze i naleje nowego, czekoladowego.

Ale dlaczego Blizzard nam to robi?

Modyfikacja wywołuje wiele kontrowersji, ale patrząc globalnie jest potrzebna. Dlaczego? Przede wszystkim postacie polegające na maskowaniu są koszmarnie toksyczne dla balansu gry. Wiele średnich graczy skarży się ogromne problemy grając przeciwko niewidzialnym zabójcom. Nie zauważają ich, przez co oponenci mają pełne pole do popisu.

Za to jak wygląda sytuacja „predatorów” na nieco wyższym poziomie? Znacznie gorzej. Już w trybie Poza rankingiem, użyteczność Novy czy Valeery spada znacząco. Głównie przez kontry i ułożenie zespołów. Natomiast na scenie profesjonalnej zupełnie znikają. Raz na jakiś czas ktoś wybiera Zeratula, kilka występów (mogę policzyć na palcach jednej ręki) zaliczył Samuro i właściwie to tyle.

Więc dla niedzielnego Kowalskiego wszyscy zmieniani bohaterowie okazywali się zbyt silni, OP, przesadzeni. Rujnowali mu zabawę. Natomiast pros? Miał ich gdzieś, bo w HotS-ie znalazł 70 lepszych alternatyw. Co mieli zrobić twórcy?

Ten obrazek nie ma żadnego znaczenia, ale pobudzi Waszą wyobraźnie. Może kiedyś taki matchup będzie widoczny co grę?

Zostawić tego nie mogli, chociażby dla wspomnianego Kowalskiego. Osłabienia? Okazałby się gwoździem do trumny, dla pokazów niewidzialności na wyższym poziomie. Wzmocnienie? Masa graczy odejdzie od gry, bo nie poradzi sobie. Blizzard nie ma wytłumaczenia „jak nie umieją to niech idą”. Firma musi dbać o wszystkich graczy.

Podjęto bardzo kontrowersyjną, ale Salomonową decyzję – wszyscy będą widzieli maskujących się tak samo dobrze. Oczywiście zostawiono takie atuty jak nieuchwytne rotacje, czy odporność na zdolności celowane wrogów.

W efekcie nic nie stanie na przeszkodzie, żeby kogoś niewidzialnego znacząco wzmocnić lub osłabić. Ba, większość dostała pewnego rodzaju buffy. Jeżeli okażą się dalej za słabi to zobaczymy podkręcone cyferki lub wręcz przeciwnie, w odwrotnej sytuacji. Kowalski nie ma już na co narzekać, więc można skupić się na innych zawodnikach.

Ostatecznie na serwerach live powinniśmy zobaczyć 4 nowych, wartościowych we wszystkich rangach bohaterów, których warto wybierać. Będą mieli swoje kontry, ale nie tak dotkliwe jak dotychczas. Za to dostaną nowe narzędzia, pozwalające lepiej zabawiać się w krzakach z ofiarami. A jak nie? To następny patch to zapewni.

Wezwanie do bohaterów!

Bohaterze przemierzający Nexus. Tutaj możesz odpocząć, zebrać siły i dowiedzieć się czegoś przed kolejnymi potyczkami, więc przywiąż swój Kamień Powrotu do tego miejsca! Możesz to zrobić klikając w dzwoneczek widoczny na ekranie oraz zostawiając lajka na naszym fanpage’u!  Wtedy nie przegapisz niczego!

 

zvr
Twoja reakcja

Karashy

Fan HotS-a, który od października 2015 roku działa w Polskiej społeczności, oferując jej nieprzerwanie najświeższe informacje, ciekawe materiały poradnikowe oraz publicystyczne.

  • Mezjasz

    Kontrowersje zmian niewidzialności to kontrowersje zmian kilku bohaterów. Mnie interesuje czemu blizzard miesza w najemnikach i amunicji. Jakie są podstawy wprowadzenia takich zmian, zmian które będą miały wpływ na całą grę.

    • Karashy

      Każdy bohater zostanie rozpatrzony osobno, na podstawie średnich wyników wszystkich graczy posługujących się nim – mówiliśmy o tym. Co do zmian w amunicji – chętnie popełnię tekst, w którym wyjaśniam, dlaczego to może być dobre. Mimo wszystko jest to oddzielny temat 😛

      • Bartłomiej Maćkowiak

        Mocno mi się wydaje,że jeżeli teraz zapomnimy o jakiejś alei to bardzo mocno może nas to zaboleć 😀