Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Newsy Zapowiedzi

Podsumowanie AMA z grafikami i animatorami Heroes of the Storm

Zobaczcie podsumowanie niedawnego AMA z twórcami Heroes of the Storm, a dokładniej sekcją artystyczną. kiedy Wikingowie dostaną skórki, a my nowe baner?

Cała sesja AMA odbyła się 11.07.2018 w godzinach 19:00 – 21:00 czasu polskiego.

Zanim jednak przejdziemy dalej przypominam, że już zapowiedziano kolejne dwie sesje:

  • Zmiany w grze rankingowej i systemie dobierania graczy: tydzień rozpoczynający się 6 sierpnia.
  • Balans i projekt bohaterów: tydzień rozpoczynający się 10 września.

Zapowiedzi i podsumowanie ogólne

  • Została poruszona kwestia zmienionych efektów zdolności dla różnych wersji kolorystycznych danej skórki. Tak, będzie tego więcej.
    • Twórcy chcą uważać przy tym aspekcie, by przejrzystość gry nie straciła na rzecz kolorowych efektów (na przykład coś z „niebezpiecznego” czerwonego stanie się „przyjazne” zielone).
    • Na celowniku z taką zmianą jest Probius – jego Pylony, Działo oraz Brama (R) mogą kiedyś mieć inne kolory dla każdej skórki. To jednak jest rzecz odłożona „na czarną godzinę”.
    • Jednocześnie Kaeo Milker podkreślił, że nie zawsze zdolności będą dopasowywane do skórki. Takie coś wymaga przedłużania cyklu produkcji danego elementu, co oznacza zwolnienie z wydawaniem kolejnych ciekawych fantów.
    • Co ciekawe tutaj pojawia się problem przy skórkach do Ragnarosa, które odbiegają od jego standardowej palety kolorów – ilość efektów, która musiałaby być zmieniona, sprawia dużo problemów, przez co zespół musi się zastanowić czy warto poświęcić środki dla np zielonego Władcy Ognia.
  • Twórcy nie mają dokładniejszych dat co do zmiany modeli (reworków wizualnych) Jasnoskrzydej i Arthasa. Tego typu modyfikacje wymagają poświęcenia im ogromnych środków (zmiany modeli, tekstur, efektów, animacji itp), które w tym czasie można poświęcić na inne działania, tworzenie nowego kontentu.
  • Trwają rozmowy nad ulepszeniem Kolekcji, a także nawigacji w tym panelu.
  •  Zdradzono, na jakiej podstawie są wybierani są bohaterowie, którzy mają otrzymać skórki.
    • Najpierw zespół szuka konceptu i motywu, tak by ekscytował on zarówno twórców, jak i graczy.
    • Potem heros jest wybierany na podstawie  różnych czynników. Najważniejsze to dopasowanie do bohatera motywu oraz analiza „trudności” w wykonaniu skórki (niektóre postacie potrzebują większych nakładów pracy niż inni).
    • Potem w grę wchodzą czynniki takie jak popularność bohatera, to jakie skórki gracze wybierają itp.
    • Proces cały czas się zmienia oraz ewoluuje. W tej chwili twórcy starają się trafiać w gusta jak największego grona graczy.
  • Zrezygnowano z animowanych ekranów głównych (gdzie najczęściej pojawiał się nowy bohater), na rzecz pięknych grafik 2D. W ten sposób prace artystów z zespołu mogą trafić do szerszego grona odbiorców, a spora część pracowników nie zostaje zaciągnięta tylko dla tego jednego elementu (mowa jest o 15 osobach pracujących przez kilka tygodni nad ekranem 3D).

  • Zespół odpowiedzialny za elementy kosmetyczne będzie uzupełniał spreje/banery/portrety w oparciu o głos fanów.
  • Do reworków herosów zapewnione zostanie „wsparcie” w postaci skórek (Medivh oraz Sonia dostali zmiany kolorystyczne z okazji reworków, a modyfikacje Azmodana z Raynorem zbiegły się w czasie z nowymi skórkami dla nich).
  • Zaginieni Wikingowie mają dostać nowe skórki (szczególnie recolory). Problemem przy nich są 3 modele, które trzeba obrobić. Stąd tyle czekamy.
    • Może zostanie wydany przy okazji rework naszych walecznych koleżków?
  • Od strony animacji i efektów dźwiękowych projekt bohatera wymaga takich samych nakładów pracy co legendarna skórka.
  • Zwycięskie pozy oraz specjalne prowokacje ze skrzynek mogą się kiedyś pojawić, ale nie są nawet prowadzone na ten temat rozmowy.
  • Zostaną podjęte kroki w celu zwiększenia widoczności między innymi Fali Płomieni (Q) Kael’thasa na podniebnej świątyni przy niskich ustawieniach graficznych.
  • Portret Alextrazy zostanie poprawiony, tak by nie wydawał się rozciągnięty na powtórkach czy w trybie obserwatora.
  • Bohaterowie są bardziej muskularni niż w oryginałach z prostej przyczyny – dzięki temu lepiej ich widać w grze.
  • Jeżeli chcesz pracować w sekcji artystycznej Blizzarda przy Heroes of the Storm, to nie martw się o program do tworzenia w 3D. Wszystkie są podobne i większość członków zespołu uczyła się na różnych.

Ciekawostki

  • Dostaliśmy odpowiedzi na pytanie „Jakie zmiany modelów lub postaci sprawiły, że NAPRAWDĘ byliście dumny z tego, że mogliśmy je przegapić?”.
    • Billy Shih (BShih – Dyrektor Techniczny zespołu artystycznego) opowiada o błędzie w modelu Tyrande z okolic jej kości ogonowej. Poprawka została wprowadzona bez informacji w opisie aktualizacji, a Reddit i tak ją zauważył. Zdarzyło się to 2 lata temu.
      • Dodał też trochę stawów Czo’Galowi, tak by lepiej podkreślić jak ogromny i masywny jest. Znaczy, jak masywny jest ogr, nie Billy.
    • Lana Bachynski (LanaB – Animatorka) opowiadała, że najbardziej jest dumna ze swojej pracy nad Chronią. Był to jej pierwszy „poważny” kreskówkowy projekt. Następy przydział jaki dostała, był zupełnie inny – przypadł jej Dehaka.
      • Zarówno Gnomka, jak i Zerg mają specjalne dodatkowe animacje, kiedy poruszają się pieszo na dalsze odległości, po kliknięciu na oddalony fragment pola bitwy. Chronia podskakuje, kiedz Dehara czujnie rozgląda się, szukając ofiary.
  • Zarówno Billy Shih, jak i Lana Bachynski uznali Dehakę za bohatera, nad którym prace były dla nich najfajniejsze. Oboje są fanami SC2 oraz Zergów, a koncept ewoluującego potwora-łowcy był dla nich czymś wspaniałym.
  • Careena Kingdom (CKingdom – Główna Animatorka) najlepiej bawiła się, animując Alaraka (chodziło o jego ostrza…) oraz skaczącą Li Li.
  • Dla Lanay Bachynskiej najtrudniejszym bohaterem do stworzenia od strony technicznej oraz artystycznej był Stukov. Stworzył masę problemów przy dopasowaniu efektów do modelu (powiększająca się ręka), czy połączenia zimnego wojskowego z potworem, jakim się stał.
    • LanaB podkreśliła niuanse Stukova.
      • Kiedy chodzi „normalnie” poza walką, zainfekowaną rękę stara się trzymać z tyłu, by pokazać się od jak najlepszej, ludzkiej strony.
      • Podczas atakowania najpierw ogląda potworne ramię i zrezygnowany rusza do ataku (wie, że zwycięstwo jest ważniejsze od wyglądu. VICTORY ABOVE ALL!).
      • W środku walki traci zmysły, dając upust Zergowskiej furii.
      • Natomiast kiedy kurz i pył po bitwie opadną, Stukov zaczyna wracać do swojego zimnego „ja”.
  • Billy Shish uznał Ragnarosa za największe wyzwanie. Zmieniający się koncept (przypominam, że oryginalnie Ragnaros miał nie mieć formy „mobilnej” – ta została dodana kilka tygodni przed premierą) oraz problemy w animacji formy rajdowej (Ragnaros poruszał się inaczej w programie do animacji, a inaczej w grze, szczególnie przy obracaniu go) dały mu popalić!
    • Przy okazji – unikalny wierzchowiec Ragnarosa jest pierwszym, który pozostawia za sobą ślad.
  • Największym problemem przy Alextrazy była wielkość smoczej formy, szczególnie obracanie się smoczycy, tak by animacja nie była abominacją.
  • Największy bug animacji z początków gry pozostał niejako do dzisiaj. Kiedyś do rąk Gargantuana Nazebo przyklejali się stronnicy, co dało komiczny efekt. Twórcy stwierdzili, że to bardzo fajny pomysł i od tego momentu „zwierzaczek” co jakiś czas łapie miniona i atakuje kolejny cel, trzymając biednego wojownika w łapie.
  • Tworzenie prowokacji (taunt) nie jest też takie proste! Podczas tworzenia ich trzeba pokonać własne „ja”, by całość pasowała do postaci. Z tego powodu zmieniono prowokację u Novy – stara nie pasowała do niej.
  • Skoro przy jesteśmy przy LanaB (tak, pisała bardzo dużo) – postacią, którą chciałaby stworzyć od nowa, tylko by nad nią pracować, jest Kerrigan. Przy okazji odpowiadała ona za animacje Policyjnej Joanny. Szybko skończyła nad nią prace, więc majstrowała też w Morales z tej samej serii.
  • Przy projektowaniu postaci twórcy biorą wszystkie materiały z formy, dotyczące danego bohatera, w tym także animacje z innych gier. Potem tworzony heros jest dostosowywany do standardów Nexusa. Zależnie od tego, jak animacje wpasowuj się w świat HotS-a, twórcy posługują się gotowcami (postacie z Overwatch) lub tworzą nowe.
  • Elementy tworzące bohaterów od strony artystycznej pochodzą nie tylko z burzy mózgów czy zamkniętych spotkań. Zdarza się, że nawet całe skórki są efektem żartu wypowiedzianego przy QM rozgrywanego podczas przerwy obiadowej.

Śmieszki Blizzarda

  • Użycie prowokacji unieruchamia postać na 3 sekundy, przez co według niektórych nie opłaca się tego robić. LanaB tłumaczy to prosto: Jeżeli używasz prowokacji, to musisz być P E W N Y tego co zrobiłeś… albo zapłacić za to.
  • A oto jak używa się prowokacji według Lanay Bachynskiej: https://giphy.com/gifs/27bU7TtSaUa1YxV6Pe
  • Poza tym czekacie na skórkę Jaintor Leoric?
    • „The team as a whole loves seeing the bucket of ideas that the community is always creating! And Janitor Leoric is such a clean concept, it would be a shame to sweep it off the table…”  -TedP.

Źródło konceptu Janitor Leoric użytego przy grafice wyróżniającej: https://www.weibo.com/3132013861/DC6wvl6YO?ssl_rnd=1510712914.3015&type=comment#_rnd1531408654230

Link do całego AMA: https://www.reddit.com/r/heroesofthestorm/comments/8y0t8a/art_and_animation_ama_with_heroes_developers_july/


Wezwanie do bohaterów!

Bohaterze przemierzający Nexus. Tutaj możesz odpocząć, zebrać siły i dowiedzieć się czegoś przed kolejnymi potyczkami, więc przywiąż swój Kamień Powrotu do tego miejsca! Możesz to zrobić klikając w dzwoneczek widoczny na ekranie oraz zostawiając lajka na naszym fanpage’u!  Wtedy nie przegapisz niczego!

zvr
Twoja reakcja

Karashy

Fan HotS-a, który od października 2015 roku działa w Polskiej społeczności, oferując jej nieprzerwanie najświeższe informacje, ciekawe materiały poradnikowe oraz publicystyczne.

Nie zapomnijcie wbijać do mnie na fanpage: https://www.facebook.com/KarashyLoveU/

  • Dodladden

    O któż to wrócił 😀

    Lepiej późno niż wcale, aczkolwiek co się z wami działo panie redaktorze?

    • Karashy

      Im mniej się wie, tym więcej się śpi 😀 Tak czy siak zapraszam ponownie!

      • Dodladden

        Z przyjemnością przyjmuje zaprosiny 🙂