Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Newsy

Podsumowanie wielkiego AMA z twórcami gry

W ostatnich dniach mieliśmy wielkie AMA z twórcami gry na temat rzeczy, nad którymi pracują. Developerzy szczerze odpowiadali na wszelkie pytania!

Plan na następne dni w odniesieniu do ostatniego bloga

  • Będzie poprawiana komunikacja na linii twórcy-gracze
  • Powrót dobierania w oparciu o wyniki planowany jest na następny sezon, podobnie jak część ulepszeń w systemie rankingowym
  • Poprawki w systemie zgłaszania graczy to kwestia następnych tygodni
  • Udoskonalanie dobierania graczy będzie wprowadzane na bieżąco
  • System „wybaczania” wymaga kilku miesięcy prac

Rzeczy ogólne

  • Ten sam zespół pracuje nad rankedami, API gry oraz wieloma elementami niezwiązanymi bezpośrednio z gameplayem. Obecnie lista priorytetów prawdopodobnie wygląda tak
    • Poprawki w systemie rankedów/dobierania (największy priorytet ze wszystkiego)
    • Udostępnienie API gry (Co to API? Zobaczcie sami klikając w ten link).
    • Pozostałe elementy (powrót do gry, obserwowanie gier znajomych itp.)
      • Lista została dostosowana do graczy – więcej osób odczuje ulepszenia rankedów niż z na przykład naprawy systemu powrotu
  • HotS korzysta z P2P, co ponoć daje pewne profity, jednak ogranicza twórców w wielu sprawach oraz utrudnia wprowadzenie/naprawienie wielu elementów (obserwowanie gier znajomych, powrót do gry)
  • Nie zostanie wprowadzona możliwość poddawania się (ale system redukowania porażek przez AFK już tak)
  • Cały czas trwają prace nad ulepszeniem sztucznej inteligencji botów. Twórcy już są zadowoleni z postępów
  • Interfejs w grze oraz trybie obserwatora będą udoskonalane

System rankingowy, dobieranie graczy i tryby gry

  • Dobieranie w Szybkich Meczach zostanie w zmienione – zostanie wprowadzony algorytm, przez który drużyny zawsze będą miały zabójcę walczącego na dystans, tanka oraz healera. Pozostałe dwa sloty będą przeznaczone na flexów.
    • To tylko jedno z wielu planowanych ulepszeń
  • Niewykluczone są jakiegoś rodzaju nagrody dla graczy, wybierających w Szybkich Meczach mało popularne role
    • Alan Dabiri ciepło przyjął pomysł pokazywania, jak wiele osób z danej roli szuka aktualnie meczu
  • MMR z Szybkich Meczów/Poza rankingiem dalej będzie liczony dla Ligi Bohaterów, ale zmniejszono maksymalny poziom jaki można tak osiągnąć do Złota 5. Po kwalifikacjach maksymalnie można zdobyć Platynę 5.
  • Zamiana bohaterów w drafcie ma bardzo niski priorytet
  • Liga drużynowa nie będzie przerabiana przed wprowadzeniem poprawek w systemie dobierania oraz nowych funkcji socjalnych
  • Były przeprowadzane rozmowy na temat resetu MMR na rankedach – byłoby to okropne doświadczenie dla wszystkich, więc nie będzie resetu
  • Nie należy spodziewać się przerw w normalnych grach – mogą one zaburzyć rozgrywkę
  • Trzeci ban będzie na początku draftu
  • Zostanie wprowadzone widoczne MMR

Elementy socjalne

  • Proponowanie graczy (to po prawej stronie ekranu głównego) zostanie oddzielony od chatu.
    • Będzie działał na nowych mechanizmach, pozwalających na lepsze parowanie graczy.
  • Następne w kolejce są klany.
  • Twórcy podejmują masę działań, w celu edukacji graczy:
    • Zostanie zmieniony ekran wyboru postaci – zostanie do niego dodane nowe elementy, zawierające bardziej szczegółowe informacje (styl gry, główne mechaniki)
    • Powrót systemu dobierania na podstawie wyników ma dać więcej możliwości, by pokazać różnice w osiągnięciach graczy, przy okazji nagradzając za sukcesy.
    • Prawdopodobnie do interfejsu zostanie przemycona nowa informacja – stracone doświadczenie.
      • Algorytm śledziłby ile doświadczenia drużyna straciła/nie zdobyła.
    • Blizzard zaciąga profesjonalnych graczy do tworzenia buildów oraz współpracy przy poradnikach dla różnych herosów, szczególnie tych nowych
    • Nie zostało nic powiedziane o samouczku
  • Twórcy nie pracują nad systemem nagradzania za dobre zachowanie, ale popierają tą ideę. Chcieliby taki zobaczyć w grze

Bohaterowie

  • Bohaterowie nie będą już projektowani pod konkretną niszę – przez to zbyt łatwo rozstrzygnąć mecz już w drafcie
  • Nowy Ognik przeciwnej Lunary będzie dawał jakiegoś rodzaju ostrzeżenie, gdy znajdzie Cię (sarenka czeka na rework)
  • Twórcy często dodają wiele efektów do jednego talentu (zadanie Chromie z wizją na 1 poziomie), by lepiej je zbalansować i sprawić, że teoretycznie sytuacyjne ulepszenia staną się warte wyrobu
  • Chromie będzie miała mniejszy zasięg Q i W. Niewykluczone, że obszar uderzenia W będzie widoczny
  • Genji doczeka się zmian podobnych do tych, które dostała Smuga (są na PST)
  • Będzie coś robione w czasach odnowienia Medivha, by był mniej denerwujący jako przeciwnik
  • Ana dostanie wzmocnienia jako solo healer

Rework klas

  • Będzie 6 klas – tanki, bruiserzy (prawdopodobnie po prostu wytrzymali sololanerzy), healerzy, supporci, zabójcy walczący na dystans oraz Ci walczący wręcz.
  • Uzupełni to system tagów, lepiej określający zadanie danego herosa
  • Dla przykładu Zaginieni Wikingowe będą supportem – zapewniają głównie wsparcie dla drużyny oraz różnego rodzaju użyteczność, nie obrażenia, wytrzymałość czy leczenie
  • Ta zmiana ma niski priorytet

Mapy

Zatoka Czarnosercego jest najprawdopodobniej najmniej spodziewaną mapą w stawce turniejowej
Zatoka Czarnosercego jest najprawdopodobniej najmniej spodziewaną mapą w stawce turniejowej
  • Hannamura i Ogród Grozy są pierwsze w kolejności do zmian map
  • Mniejsze poprawki czekają Placówkę na Braxis
  • Później należy spodziewać się poważniejszych modyfikacji w Zatoce Czarnosercego oraz Nawiedzonych Kopalniach

Wezwanie do bohaterów!

Bohaterze przemierzający Nexus. Tutaj możesz odpocząć, zebrać siły i dowiedzieć się czegoś przed kolejnymi potyczkami, więc przywiąż swój Kamień Powrotu do tego miejsca! Możesz to zrobić klikając w dzwoneczek widoczny na ekranie oraz zostawiając lajka na naszym fanpage’u!  Wtedy nie przegapisz niczego!

zvr
Twoja reakcja

Karashy

Fan HotS-a, który od października 2015 roku działa w Polskiej społeczności, oferując jej nieprzerwanie najświeższe informacje, ciekawe materiały poradnikowe oraz publicystyczne.

Nie zapomnijcie wbijać do mnie na fanpage: https://www.facebook.com/KarashyLoveU/