Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Newsy

Rotacja map – Ana patch

Zobaczcie aktualną rotację map, czyli zestaw pól bitew na których będziecie walczyć do następnej dużej aktualizacji po Ana patchu.

Rotacja map w Ana patchu

Rotacja map to to zbiór pól bitew dostępnych w trybach rankingowych. Zmienia się wraz z każdą dużą aktualizacją, czyli mniej więcej co 3 tygodnie. Obecnie obejmuje ona 9 map.


Obecna rotacja map

  • Dodano do rotacji:
    • Odlewnia Volskaya Industries/Volskaya  Foundry
    • Nawiedzone Kopalnie/Haunted Mines
    • Wieże Zagłady/Towers of Doom
    • Poligon Nuklearny/Warhead Junction
  • Usunięto z rotacji:
    • Zatoka Czarnosercego/Blackheart Bay
    • Placówka na Braxis/Braxis Holdout
    • Podniebna Świątynia/Sky Temple
  • Pełna rankingowa rotacja pól bitew prezentuje się teraz w sposób następujący:
    • Pole Bitewne Wieczności/Battlefield of Eternity
    • Przeklęta Kotlina/Cursed Hollow
    • Smocze Włości/Dragon Shrine
    • Nawiedzone Kopalnie/Haunted Mines
    • Piekielne Kapliczki/Infernal Shrines
    • Grobowiec Pajęczej Królowej/Tomb of the Spider Queen
    • Odlewnia Volskaya Industries/Volskaya  Foundry
    • Poligon Nuklearny/Warhead Junction

Źródło


Najważniejsze triki na mapy

Pole Bitewne Wieczności/Battlefield of Eternity

  • Zejdźcie na alejkę i wyczyścicie stronników, kiedy Nieśmiertelni wzbijają się w powietrze, by zmienić pozycję. Zapewni Wam to zastrzyk doświadczenia, który może mieć kluczowe znaczenie dla nadchodzącej walki, a przynajmniej stworzy cenną presję na mapie.
  • Często na tej mapie dochodzi do mniejszych starć 1v1, 2v2 itp., więc bohaterowie i buildy sprawdzające się w szybkich duelach są tu szczególnie przydatne. Do tego zwykle pozwalają zadać dużo obrażeń Nieśmiertelnym, co jest przydatnym atutem.
  • Najlepszą obroną jest atak. Zdjęcie kilku punktów zdrowia Nieśmiertelnego, kiedy sytuacja jest beznadziejna, zaowocuje łatwiejszą obroną. Przy odrobinie szczęścia uda Wam się go nawet przejąć.

Przeklęta Kotlina/Cursed Hollow

  • Daniny same w sobie nie mają niemal żadnej wartości, w przeciwieństwie do klątwy, więc nie bójcie oddać się jednej, dla doświadczenia, które zapewni Wam przewagę poziomu przez następne minuty.
  • Kiedy uda Wam się przekląć przeciwnika, postarajcie się zniszczyć jak najwięcej fortyfikacji wroga z stronnikami. W ten sposób zwykle udaje się zniszczyć 2/3 forty lub przynajmniej jedną twierdzę. Jest to znacznie lepsze rozwiązanie niż przejmowanie przez ten czas bossa, który najczęściej rozwali tylko jeden fort lub jedynie otworzy twierdzę.
  • Starajcie się pushować linię, przy której znajduje się boss po Wasze stronie. Dzięki temu przejmując go, wytworzycie większą presję na wrogach i zdobędziecie możliwość zniszczenia drogocennej twierdzy. Brońcie też alejki, którą pójdzie golem rywali.

Smocze Włości/Dragon Shrine

  • Pushując jako Smoczy Rycerz ustawcie się przy jednej z wież, tak by druga Was nie atakowała. Pozwoli Wam to zaoszczędzić cenne punkty zdrowia tej potężnej kreatury.
  • Kopnięcie Smoka, chociaż efektowne, zabiera bardzo dużo czasu. Zastanówcie się dwa razy, czy opłaca Wam się użyć tej zdolności. W wielu wypadkach lepiej jest zrobić coś innego, zamiast rzucać wrogami.
  • Chociaż obecnie prosi najczęściej graja 1;1;3 (1 osoba na topie, 1 na midzie, 3 na bocie), tak w grach na niższym poziomie roamowanie i częste rotacje sprawią, że oponenci nie nadążą za Wami i pogubią się, co da Wam łatwą wygraną.

Nawiedzone Kopalnie/Haunted Mines

  • Grupki szkieletów bezpośrednio nad i pod golemem są większe niż pozostałe. Dają też więcej czaszek, więc zdobądźcie je jak najszybciej.
  • Obóz Saperów (przy alejkach, dyniogłowi) początkowo daje znacznie lepszy push niż golem, który i tak zawsze się pojawi. Nie bójcie się stracić kilku czaszek dla tych najemników. Wrogowie stracą przez to pierwszy fort.
  • Obóz oblężniczy (ogry) świetnie nadaje się do zbijania zdrowia przeciwnego golema. Równie dobrze wspiera przyjaznego, więc przejmijcie go, kiedy kościane olbrzymy wstaną z martwych. Nie wcześniej, bo wtedy najemnicy ci staną się łatwym celem nawet dla stronników.

Piekielne Kapliczki/Infernal Shrines

  • Studnie leczenia są na tej mapie szczególnie przydatne, ze względu na umiejscowienie kapliczek. Nie można zrobić psikusa i zatruć ich przeciwnikom, ale zniszczyć już powinniście i to jak najszybciej.
  • Profesjonaliści często stosują bardzo przebiegłą sztuczkę – kiedy uda im się zdominować wrogów podczas walki o kapliczkę, zabijają 39 strażników, wracają się zregenerować i dopiero przejmują cel mapy. Dzięki temu podczas szturmu z Pogromcą mieć pełne zasoby, co dodatkowo pogrąża rywali.
  • Zawsze przy pierwszych dwóch pogromcach wyślijcie przynajmniej jedną osobę, by zbierała doświadczenie z pozostałych alejek. Przy obronie zredukuje to przewagę wrogów, natomiast będąc w ofensywie, pogłębicie przepaść między Wami, a kolegami z przeciwnej strony.

Grobowiec Pajęczej Królowej/Tomb of the Spider Queen

  • Ta mapa polega na rotacjach, wiec latajcie po mapie jak najwięcej. Wizja zapewniana z talentów takich jak dron też się przyda.
  • Katapulty i najemnicy świetnie nadają się do odparcia nadchodzących, krwiożerczych pająków. Możecie im powierzyć to zadanie, a samemu skupić się na innych celach.
  • Kiedy któraś drużyna przyzwie pająki, jak najszybciej wyczyśćcie wszystkie alejki z wrogich stronników. Wtedy Wasi przyjaciele o ośmiu nogach stracą mniej życia podchodząc do fortu, kiedy rywale będą musieli ruszyć odwłok przez całą alejkę, tracą przy tym sporo zdrowia.

Wieże Zagłady/Towers of Doom

  • Ołtarze same w sobie nie dają bezpośredniej przewagi. Oddanie kilku strzałów za dużą ilość doświadczenia jest dobrą wymianą, gdyż zdobyte w ten sposób poziomy pozwolą na przejęcie kolejnych celów mapy.
  • Możecie wygrać, dopóki Wasz rdzeń ma przynajmniej 1 punkt wytrzymałości. Tu naprawdę wszystko jest możliwe.
  • We wczesnym etapie gry pierwszym co powinniście zrobić to zniszczenie wież i murów rywali. Zapewni Wam to spory, unikalny i jednorazowy zastrzyk doświadczenia.

Poligon Nuklearny/Warhead Junction

  • Pojedyncze głowice wycelujcie w wieże i mur, jeżeli nie ma możliwości szybkiego zniszczenia fortu. Da to natychmiastowy efekt i doświadczenie, a nie tylko zbicie kilku punktów zdrowia na fortyfikacji, do której możecie nie podejść przez całą grę.
  • Ze względu na wielkość planszy, ogromne znaczenie mają tutaj najemnicy i wszystkie ich substytuty (D Azmodana). Stwarzają ogromną presję, zmuszając wrogów do obrony, co często przeradza się w sytuację 4v5.
  • Podobnie jak na Przeklętej Kotlinie, boss jest tutaj potężnym celem mapy, równie mocnym co głowice, więc warto poświęcić mu trochę czasu.

Podoba się rotacja? A może macie jakieś swoje rady, dotyczące map? Nie zapomnijcie tego wszystkiego zostawić w komentarzach, a na pewno Wasze cenne wskazówki pojawia się przy kolejnym wpisie dotyczącym zmiany puli map.

zvr
Twoja reakcja

Karashy

Fan HotS-a, który od października 2015 roku działa w Polskiej społeczności, oferując jej nieprzerwanie najświeższe informacje, ciekawe materiały poradnikowe oraz publicystyczne.