Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Poradniki

Rotacja map – Junkrat patch

Zobaczcie aktualną rotację map, czyli zestaw pól bitew na których będziecie walczyć do następnej dużej aktualizacji po Junkrat patchu.

Rotacja map w Ana patchu

Rotacja map to to zbiór pól bitew dostępnych w trybach rankingowych. Zmienia się wraz z każdą dużą aktualizacją, czyli mniej więcej co 3 tygodnie. Obecnie obejmuje ona 9 map.


Obecna rotacja map

  • Dodano do rotacji:
    • Podniebna Świątynia/Sky Temple
    • Ogród Grozy/Garden of Terror
    • Placówka na Braxis/Braxis Holdout
  • Usunięto z rotacji:
    • Piekielne Kapliczki/Infernal Shrines
    • Pole Bitewne Wieczności/Battlefield of Eternity
    • Poligon Nuklearny/Warhead Junction
  • Pełna rankingowa rotacja pól bitew po zmianach:
    • Podniebna Świątynia/Sky Temple
    • Ogród Grozy/Garden of Terror
    • Placówka na Braxis/Braxis Holdout
    • Grobowiec Pajęczej Królowej/Tomb of the Spider Queen
    • Odlewnia Volskaya Industries/Volskaya  Foundry
    • Przeklęta Kotlina/Cursed Hollow
    • Smocze Włości/Dragon Shrine
    • Nawiedzone Kopalnie/Haunted Mines
    • Wieże Zagłady/Towers of Doom

Źródło


Najważniejsze triki na mapy

Podniebna Świątynia/Sky Temple

  • To spora mapa, na której kluczowe są rotacje oraz pobyt bohaterów w na świątyniach, więc globalna mobilność znaczy tu więcej, niż na innych polach bitewnych. Bohaterowie tacy jak Dehaka, Falstad, ETC ze skokiem czy Zagara pod Nydusa są niezbędnym elementem każdego zespołu.
  • Między ostatnim strzałem świątyni, a aktywacją następnych są 2 minuty przerwy. Zapamiętajcie kiedy pojawi się następny cel mapy, by na czas pokonać i przejąć górny obóz najemników. Najlepiej jest go puścić tak, by pchał alejkę podczas Waszych walk.
  • Boss jest wart mniej więcej tyle co świątynie. Warto to wiedzieć, kiedy przyjdzie do podejmowania decyzji, ale czasami znaczy więcej. Przecież przejęcie go sprawi, że oponenci zostaną zmuszeni do zajęcia się nim, a w tym czasie Wy przejmiecie cel mapy. Dlatego też po wyeliminowaniu wrogów warto najpierw zająć się tym zmutowanym skarabeuszem, a dopiero potem sobie postrzelać.

Przeklęta Kotlina/Cursed Hollow

  • Daniny same w sobie nie mają niemal żadnej wartości, w przeciwieństwie do klątwy, więc nie bójcie oddać się jednego trybutu, dla doświadczenia, które zapewni Wam przewagę poziomu przez następne minuty.
  • Kiedy uda Wam się przekląć przeciwnika, postarajcie się zniszczyć jak najwięcej fortyfikacji wroga z stronnikami. W ten sposób zwykle udaje się zniszczyć 2/3 forty lub przynajmniej jedną twierdzę. Jest to znacznie lepsze rozwiązanie niż przejmowanie przez ten czas bossa, który najczęściej rozwali tylko jeden fort lub jedynie otworzy twierdzę.
  • Starajcie się pushować linię, przy której znajduje się boss po Wasze stronie. Dzięki temu przejmując go, wytworzycie większą presję na wrogach i zdobędziecie możliwość zniszczenia drogocennej twierdzy. Brońcie też alejki, którą pójdzie golem rywali.

Smocze Włości/Dragon Shrine

  • Pushując jako Smoczy Rycerz ustawcie się przy jednej z wież, tak by druga Was nie atakowała. Pozwoli Wam to zaoszczędzić cenne punkty zdrowia tej potężnej kreatury.
  • Kopnięcie Smoka, chociaż efektowne, zabiera bardzo dużo czasu. Zastanówcie się dwa razy, czy opłaca Wam się użyć tej zdolności. W wielu wypadkach lepiej jest zrobić coś innego, zamiast rzucać wrogami.
  • Chociaż obecnie prosi najczęściej graja 1;1;3 (1 osoba na topie, 1 na midzie, 3 na bocie), tak w grach na niższym poziomie roamowanie i częste rotacje sprawią, że oponenci nie nadążą za Wami i pogubią się, co da Wam łatwą wygraną.

Nawiedzone Kopalnie/Haunted Mines

  • Grupki szkieletów bezpośrednio nad i pod golemem są większe niż pozostałe. Dają też więcej czaszek, więc zdobądźcie je jak najszybciej.
  • Obóz Saperów (przy alejkach, dyniogłowi) początkowo daje znacznie lepszy push niż golem, który i tak zawsze się pojawi. Nie bójcie się stracić kilku czaszek dla tych najemników. Wrogowie stracą przez to pierwszy fort.
  • Obóz oblężniczy (ogry) świetnie nadaje się do zbijania zdrowia przeciwnego golema. Równie dobrze wspiera przyjaznego, więc przejmijcie go, kiedy kościane olbrzymy wstaną z martwych. Nie wcześniej, bo wtedy najemnicy ci staną się łatwym celem nawet dla stronników.

Ogród Grozy/Garden of Terror

  • Każdy mały kwiatek upuszcza po sobie 5 nasion, kiedy golemy zawierają ich w sobie aż 60! Innymi słowy po każdej stronie mapy można zdobyć ich maksymalnie 90 za jednym zamachem. Chyba, że podbierze się trochę nasion oponentom!
  • Ogrodowy Koszmar nie tylko jest świetny przy niszczeniu wrogich struktur, ale także zadaje olbrzymie obrażenia bohaterom. Warto go czasem wykorzystać w walce. Po kilku ciosach z ogromnej łapy, większość herosów traci zapał do walki, wraz z punktami zdrowia. Tym sposobem, można zabrać jeszcze więcej kwiatków.
  • Natomiast kiedy się bronicie, przejmijcie najemników, gdyż Koszmar ma z nimi problemy. Potem starajcie się zniszczyć kwiat blokujący budynki, a nie przeciwnika. Obrażenia struktur mogą okazać się naprawdę spore!
  • Tutaj gry są koszmarnie długie, dlatego warto zagrać czymś, co sprawuje się w późnej fazie rozgrywki.

Grobowiec Pajęczej Królowej/Tomb of the Spider Queen

  • Ta mapa polega na rotacjach, wiec latajcie po mapie jak najwięcej. Wizja zapewniana z talentów takich jak dron też się przyda.
  • Katapulty i najemnicy świetnie nadają się do odparcia nadchodzących, krwiożerczych pająków. Możecie im powierzyć to zadanie, a samemu skupić się na innych celach.
  • Kiedy któraś drużyna przyzwie pająki, jak najszybciej wyczyśćcie wszystkie alejki z wrogich stronników. Wtedy Wasi przyjaciele o ośmiu nogach stracą mniej życia podchodząc do fortu, kiedy rywale będą musieli ruszyć odwłok przez całą alejkę, tracą przy tym sporo zdrowia.

Wieże Zagłady/Towers of Doom

  • Ołtarze same w sobie nie dają bezpośredniej przewagi. Oddanie kilku strzałów za dużą ilość doświadczenia jest dobrą wymianą, gdyż zdobyte w ten sposób poziomy pozwolą na przejęcie kolejnych celów mapy.
  • Możecie wygrać, dopóki Wasz rdzeń ma przynajmniej 1 punkt wytrzymałości. Tu naprawdę wszystko jest możliwe.
  • We wczesnym etapie gry pierwszym co powinniście zrobić to zniszczenie wież i murów rywali. Zapewni Wam to spory, unikalny i jednorazowy zastrzyk doświadczenia.

Placówka na Braxis/Braxis Holdout

  • Jednym z najlepszych ustawień tutaj jest tak zwane 1;1;3, gdzie na górze posyła się jedną osobę, trzy na dół, a jeden zawodnik lata pomiędzy alejkami i zapewnia wszystkim wsparcie.
  • Zergi chętnie biją wrogich bohaterów, by pożreć ich w try miga. Nie wskakujcie w sam środek roju, ale starajcie się zachęcić do tego oponentów, nawet prostym hakiem.
  • Zanim fala zergów uderzy w fort, najpierw rzućcie w nią jakąś mocną zdolność obszarową, by pozabijać Tępiciele (małe, okrągłe). Te potworki posiadają mało punktów zdrowia, ale wybuchają przy zetknięciu z przeciwnikiem, zadając sporo obrażeń.

Wezwanie do bohaterów!

Bohaterze przemierzający Nexus. Tutaj możesz odpocząć, zebrać siły i dowiedzieć się czegoś przed kolejnymi potyczkami, więc przywiąż swój Kamień Powrotu do tego miejsca! Możesz to zrobić klikając w dzwoneczek widoczny na ekranie oraz zostawiając lajka na naszym fanpage’u!  Wtedy nie przegapisz niczego!


 

zvr
Twoja reakcja

Karashy

Fan HotS-a, który od października 2015 roku działa w Polskiej społeczności, oferując jej nieprzerwanie najświeższe informacje, ciekawe materiały poradnikowe oraz publicystyczne.