Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Newsy

Słabi gracze nagradzani w nowym systemie?

Przeglądając kwestie gier rankingowych znalazłem podsumowanie doświadczenia jednego  Prismata. Sprawdził on jak system mmr w kontekście różnych stylów gry

Lepiej być słabym niż dobrym w nowym systemie MVP

Od Sezonu 1 wprowadzono nowy system, gdzie wyniki osobiste danego gracza mają znaczenie. Ot cyferki zbiera się do kupy, porównuje z innymi osobami na danym bohaterze, a następnie na podstawie tego punkty rankingowe są dodawane lub odejmowane od wyniku meczu. Może to być nawet do 50 pkt.

Oczywiście nikt nie wzmaga od Was robienia wszystkiego, a wystarczy dobrze odwalać swoje zadanie. Dla Kerrigan będzie liczyć się liczba trafionych ogłuszeń, dla Ilidana przejęte obozy najemników, a Szarogrzywego na przykład czyszczenie alejek.

Jeden ze streamerów, Prismat sprawdził ten system w kontekście grania stylem „pro”*. To nic innego jak do bólu poprawny HotS, opierający się na precyzyjnych akcjach oraz dawaniu przewagi strategicznej poprzez sprawdzanie pozycji wrogów, tworzenia presji i zagraniach macro, niemożliwych do odnotowania matematycznie.

Przeciwieństwem tego jest „słaba” gra, czyli najczęściej spotykana wśród osób na niższej randze. Bardzo ryzykowna, pełna starć, kontaktów z wrogiem, ale często też błędnych decyzji.

Przez to wykorzystywanie jej można porównać do rosyjskiej ruletki. Oponent przystosuje się, wygrywając taktycznie, często jedną dobrą akcja w późnych minutach, albo będzie gnojony, bez szans na zwycięstwo. Często zdolności znaczą w tej sytuacji mniej niż przypadek.

Jak się domyślacie, różnica polega przede wszystkim na cyferkach. Grając dobrze, nie marnujemy ważnych umiejętność, tylko staramy się wykorzystać je w 100%. Osoby gorzej radzące sobie z grą wywalają wszystko na zasadzie „niech się dzieje wola nieba”, płacząc potem na sojuszników, więc wnoszą więcej obrażeń, które jednak nie mają wpływu na grę – zostają szybko zregenerowane.

Wracamy do początku. Na czym opiera się nowy system? Na cyferkach! Kto je lepiej nabije? Gracz słaby, kiedy pro „zmarnuje czas” na przydatne zagrywki. Efekty znajdziecie poniżej.

Innymi słowy, szybsze wspinanie się po drabince rankingowej osiągniemy, zachowując się jak „słabiaki”. Wtedy dobry zawodnik straci mniej punktów przy porażce, a zyska więcej z każdym zwycięstwem.

Źródło

*Oczywiście opisy są to uproszczenia. Oba style można rozbić na wiele podkategorii, dlatego wyciągnąłem jedynie cechy powtarzające się. 

Wezwanie do bohaterów!

Bohaterze przemierzający Nexus. Tutaj możesz odpocząć, zebrać siły i dowiedzieć się czegoś przed kolejnymi potyczkami, więc przywiąż swój Kamień Powrotu do tego miejsca! Możesz to zrobić klikając w dzwoneczek widoczny na ekranie oraz zostawiając lajka na naszym fanpage’u!  Wtedy nie przegapisz niczego!

zvr
Twoja reakcja

Karashy

Fan HotS-a, który od października 2015 roku działa w Polskiej społeczności, oferując jej nieprzerwanie najświeższe informacje, ciekawe materiały poradnikowe oraz publicystyczne.