Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Bohaterowie Newsy Nowa zawartość

Mal’Ganis – pierwsze wrażenia

Mal'Ganis już od niedawna jest na naszych serwerach. Jakie są nasze pierwsze wrażenia i wskazówki do gry nim?

Jeżeli przegapiłeś wpis o umiejętnościach Mal’Ganisa:

Mal’Ganis – znamy umiejętności!

Jak radzi sobie Mal’Ganis w grze?

Statystyki: HotS Logs

Bohater świetnie się przystosował do gry, świadczy o tym nawet obecne winratio, które wynosi 56,2%. Moje pierwsze rozgrywki nim nie sprawiały żadnych trudności, postać jest łatwa do opanowania i ze względu na utility jakie daje drużynie (E), sprawdza się na prawie każdych mapach.

Jaką rolę bohater będzie pełnił w grze?

 

Mal’Ganis jest głównie tankiem/obrońcą. Przypomina on najbardziej Arthasa ze względu na działanie umiejętności oraz ilość punktów życia. Na solo alejce raczej nie zagości przez słabe czyszczenie stronników. Demon w celu ich zabicia na solo lane, musi cały czas używać Q+W, przez co ma również problemy z maną.

Myślę, że ma on świetne efekty kontroli tłumu, dzięki czemu może stale przeszkadzać przeciwnikom i to jest jego zaletą. Szpony Spaczenia (Q), a dokładniej trzeci cios są świetne w przerywaniu podtrzymywanych zdolności. Zaś Skrzydła Nocy (E) i ich zdolność usypiania fenomenalnie się sprawują w przygotowywaniu zabójstw i ochronie swoich sojuszników.

Jak nim grać?

Mal’Ganis jest bardzo aktywnym w grze tankiem, więc należy pamiętać o inicjacji walki. Postać świetnie się sprawdza w łapaniu samotnych przeciwników, ponadto, bardzo dobrze sobie radzi w 1v1. Po ogłuszeniu z trzeciego uderzenia Szponami Spaczenia (Q), warto użyć swoich Nekrotycznych Objęć (W). Dzięki temu zadajemy przeciwnikowi dużą ilość obrażeń, leczymy się i otrzymujemy pancerz, który zwiększy naszą przeżywalność.

Jak wybieramy wzmocnienie na 16 poziomie Kurzą Ślepotę (talent, który tymczasowo zabiera nam wizję w zamian za usunięcie kosztu many i czasu odnowienia Q), to pamiętajmy o używaniu Nekrotycznych Objęć (W) przed aktywacją zdolności. Jeżeli to zrobimy, zyskamy na około 3 sekundy wizję wokół siebie. Jest to bardzo przydatne w robieniu campów bądź w walce 1v1. Nie należy jednak zapominać, że talent głównie służy do ucieczki i PvE.

Warto również wykonywać autoataki w przerwach między atakami Szponami Spaczenia (Q). Zmaksymalizuje to nasze obrażenia, a tym samym leczenie. Powinno to wyglądać tak: Atak>Q1>Atak>Q2>Atak>Q3>Atak. Mimo tego, jeśli bardzo chcemy kogoś szybko ogłuszyć, to nie warto marnować na to czasu.

Jeśli już mowa o Szponach Spaczenia (Q), to dobrze jest pamiętać o tym, że pierwsze uderzenie rozpoczyna czas odnowienia tej zdolności. Za pomocą tej wiedzy, można wykonać dwa ogłuszenia w przerwie z uśpieniem. Przykład: Q1>Atak>Atak>Q2>Atak>Atak>Q3>E>Q1>Q2>Q3.

Jak bardzo potężna jest zdolność pod E?

Autor: Carbot

Skrzydła Nocy (E) to bardzo mocna zdolność, która czyni Mal’Ganisa obrońcą. Za ich pomocą, izolujemy przeciwników od ich drużyny i bronimy swoją, np. healera jeśli ma na „ogonie” Smugę.

Umiejętność ma wiele zastosowań, ze względu na przyspieszenie, można jej użyć nawet w celu ucieczki. Talent 13 poziomu jeszcze bardziej wzmacnia jej skuteczność, uśpienie trwa dłużej i Mal’Ganis szybciej się porusza podczas jej podtrzymywania.

Używając zdolność, jesteśmy w stanie użyć Nekrotyczne Objęcia (W). Najlepiej to zrobić przed usypianiem przeciwników. Dzięki temu, otrzymamy o wiele mniej obrażeń.

Mimo wszystko, przy Skrzydłach Nocy (E) należy uważać na zdolności CC. Nawet jeżeli zdołamy aktywować umiejętność to przeciwnicy mogą nam ją przerwać.

Jaką wybrać zdolność bohaterską?

Mal’Ganis ma dwie, równe sobie zdolności bohaterskie. Obydwie służą do zwiększenia przeżywalności, ale czasem jedna może gorzej funkcjonować, a druga lepiej.

Rój Ścierwojadów (R1) jest potężną umiejętnością przeciwko grupie przeciwników oraz do dive’owania. Bohater dzięki niej potrafi się wyleczyć za ogromną ilość punktów zdrowia, co często go ratuje z wielu sytuacji. Niemniej jednak, jeżeli gramy przeciwko mobilnym bohaterom, zdolność jest słabsza od Mrocznej Wymiany (R2). Nie należy również zapominać o tym, że bohater jest nietykalny w czasie działania!

Mroczna Wymiana (R2) to sytuacyjna umiejętność bohaterska. Jeśli będzie dobrze użyta, jest potężniejsza od Roju Ścierwojadów (R1), ale mimo wszystko, o wiele łatwiej ją przerwać. W dodatku, trzeba spełnić wiele warunków, żeby jej efektownie użyć. Jej zaletą jest to, że po pomyślnym zastosowaniu, przeciwnik nie ma jak uniknąć obrażeń. Jedyną szansą na to są tarcze.

Preferuję wybór pierwszej zdolności bohaterskiej, ponieważ można ją zawsze zastosować i mieć z tego korzyści. W dodatku, przy używaniu możemy się poruszać i umiejętność nie zostanie przerwana po byciu odrzuconym.

Dajcie znać w komentarzach jakie są wasze pierwsze wrażenia z gry bohaterem oraz czy wskazówki się przydały!

Wezwanie do bohaterów!

Bohaterze przemierzający Nexus. Tutaj możesz odpocząć, zebrać siły i dowiedzieć się czegoś przed kolejnymi potyczkami, więc przywiąż swój Kamień Powrotu do tego miejsca! Wykonaj też następujące questy, by być na bieżąco!

Dzięki temu masz pewność, że nie przegapisz niczego co ważne w Nexusie!

zvr
Twoja reakcja

keramles

Hej! Jestem Marek (chyba oczywiste czytając mój nick od tyłu :p), niedawno zawitałem na stronę i się wszystkiego uczę, ale mam nadzieję, że zostanę na dłużej.