Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
O grze Przecieki Techniczne Zapowiedzi

System tagów w HOTSie?

Podczas wywiadu pomiędzy Redditem a Jade Martinem i Oscarem Vega doszło do poruszenia ważnych kwestii w HOTSie. Jedną z nich był system tagów.

System tagów ujawniony?

Wraz z poszerzeniem ilości klas możemy zadać sobie pytanie : Czy twórcy gry posuną się dalej w kwestii dokładniejszego opisu postaci i określania ich przydatności?

W wywiadzie z członkami zespołu, który znajdziecie tutaj padła kwestia opisania bohaterów na podstawie miedzy innymi : zdolności czyszczenia alejek, przeżywalności oraz ”nurkowania” w szeregi wrogów. Są to tylko nieliczne przykłady, które mogą zapoczątkować system tagów. Chodzi głównie o to aby już w fazie wyboru postaci widzieć mniej więcej co oferują.

Twórcy komentują to w tym wywiadzie tak :

” Jest to zdecydowanie praca w toku. Wciąż aktywnie nad tym pracujemy i staramy się zobaczyć co jest najlepsze dla naszej gry. Jeśli chodzi o ocenę użyteczności bohaterów, staramy się dodać krótkie opisy tego w czym będą dobrzy. Myślimy, że to świetny pomysł, ponieważ niektóre postacie z roli tanka mogą do niej pasować tylko w niektórych przypadkach.

Niektórzy bohaterowie z tej klasy mają więcej umiejętności kontroli tłumu albo lepiej sobie radzą z ochroną sojuszników, a inni mają lepszą przeżywalność albo leczenie. Są to z pewnością czynniki, które możemy wziąć pod uwagę, kiedy będziemy dzielić te role.”

Na razie nie mamy żadnych pewnych informacji, wszystko zostaje w sferze domysłów, jednakże po tym wywiadzie możemy się spodziewać czegoś co będzie szerzej opisywać nam daną postać.

Jak to wygląda w innych MOBA?

System tagów używany jest miedzy innymi w grze DOTA 2.

Przykłady :

  • Carry – postać, która może ”wygrać nam grę”, zadaje sporą ilość obrażeń i jest użyteczna w starciach z wrogami
  • Disabler – bohater który posiada umiejętności wyłączające wrogów z walki, jak np: unieruchomienie, ogłuszenie itp
  • Initiator – osoba, która ma za zadanie rozpocząć teamfight poprzez wyłapanie określonej osoby/osób
  • Jungler – zajmuje się głównie celami na mapie pomiędzy alejkami
  • Support – jego głównym zadaniem jest wspomaganie sojuszników poprzez leczenie, zwiększania szybkości ruchu itp
  • Durable – posiada sporą ilość punktów życia i przyjmuje na siebie sporą część obrażeń aby ochronić swoich sojuszników
  • Nuker – postać która zadaje gwałtownie bardzo dużą ilość obrażeń
  • Pusher – doskonale radzi sobie z czyszczeniem alejek ze stronników i ”przepychaniem” swoich aby zniszczyć budowle wroga
  • Escape – bohater z możliwością ucieczki z walki lub szybsze przemieszczenie się z punktu A do punktu B poprzez np teleport albo zwiększenie szybkości ruchu

Jakie możemy mieć tagi w HOTS?

  • Mage – postać, która zadaje większą część swoich obrażeń ze zdolności : Jaina, Li-Ming, Kael’Thas …
  • Auto Atacker – bohater, który zadaje obrażenia głównie z ataków podstawowych : Smuga, Raynor …
  • Self – sustain – przeżywalność, leczenie samego sobie : Thrall, Mal’Ganis, Diablo, Malthael …
  • Global – możliwość przemieszczenia się „z jednego końca mapy na drugi” : Falstad, Dehaka, Abathur, Jasnoskrzydła …
  • Mobility – szybka zmiana miejsca położenia, przeskakiwanie nad przeszkodami, ucieczka : Falstad, Genji, Hanzo, Złomiarz, Yrel …
  • Restrictions – zmniejszenie potencjału wrogów poprzez nakładanie efektów ograniczenia kontroli : Diablo, ETC, Malfurion. Alarak …
  • Damage over time – postać, która może zadawać obrażenia rozłożone w czasie : Lunara, Nazeebo, Gul’Dan
  • Solo laner – bohater, który może długo wytrzymać samotnie na alejce, zazwyczaj może leczyć się sam i całkiem nieźle sobie radzi z czyszczeniem linii: Leoryk, Pożarsky, Thrall, Illidan …
  • Pusher – doskonale radzi sobie z czyszczeniem alejek i całkiem nieźle z niszczeniem wrogich budowli, bądź wywieraniu presji na danej alejce : Sylwana, Xul, Gazol, Petarda …
  • Invisibility – możliwość ukrycia się : Valeera, Nova, Zeratul …
  • Carry – postać, która może ”wygrać nam grę”, zadaje sporą ilość obrażeń i jest użyteczna w starciach z wrogami : Valla, Genji, Tychus, Szarogrzywy …

A wy? Chcielibyście taki system w HOTSie? A może macie jakieś swoje pomysły na tagi? Dajcie znać w komentarzu.

Wezwanie do bohaterów!

Bohaterze przemierzający Nexus. Tutaj możesz odpocząć, zebrać siły i dowiedzieć się czegoś przed kolejnymi potyczkami, więc przywiąż swój Kamień Powrotu do tego miejsca! Wykonaj też następujące questy, by być na bieżąco!

Dzięki temu masz pewność, że nie przegapisz niczego co ważne w Nexusie!

 

zvr
Twoja reakcja

Bartox

Fan HOTSa, wielbiciel książek i filmów fantasy oraz uniwersum Marvela i DC