Dołącz do naszej grupy! Nasz Discord
Aktualizacje Mapy Poradniki

Ogród Grozy – zmiany,strategie

Opis zmian, strategie na mapie Ogród Grozy.

Ogród Grozy – dlaczego doczekał się zmian? Zespół zajmujący się polami bitew wyjaśnił, że niezadowolenie graczy i frustracja rosła z każdą bitwą, mapa sprawiała wiele problemów i odbierała chęć do gry.

 

Jak było?

  • System dnia i nocy. Nocą pojawiały się 2 Ogrodowe Koszmary po obu stronach środkowej alei i otaczające je obozy Trucheł.
  • Po zebraniu 100 nasion przy bazie pojawiał się pojazd – Ogrodowy Koszmar(OK), do którego mógł wsiąść któryś z graczy.
  • Pojazd ów dysponował następującymi zdolnościami:
  1. Mógł postawić sadzonkę która dezaktywowała fortyfikacje wroga.
  2. Rzucić nasiono , które po wybuchu obejmowało pobliskich wrogich bohaterów polimorfią.
  3. Zwiększenie szybkości ruchu.

No fajnie się wydaje. Skąd więc to niezadowolenie?

  • Obie drużyny mogły jednocześnie korzystać z Koszmarów- no i co wtedy? Albo szły na siebie i się tłukły i nie robiły tego co miały robić albo szły na różne linie i powodowały konflikty w drużynie- iść z naszym OK? Atakować wrogiego? A może pójść na całkowicie inną linię?  No i mamy problem.

Typy złych OK:

  • Strażnicy Ogrodu – a postoję sobie pod bazą i poczekam aż drużyna zbierze 100 nasion, żeby przejąć OK.- 4 vs 5 nie brzmi ciekawie. A czasami takich strażników można było spotkać 2.
  • Strusie Pędziwiatry- bieganie po mapie bez celu, od jednej alei do drugiej tylko po to , żeby sobie pobiegać. No bo po co atakować forty?
  • AA assassiny – umiejętności podstawowe? A po co mi to? A komu to potrzebne? Same ataki wystarczą.

I wiele wiele innych. Można pisać i pisać. Tak więc , żeby podreperować nerwy graczom, zdecydowano się na drastyczne zmiany na tej mapie.

 

„Kiedyś to było – stary Ogród Grozy”

Jak jest?

  • Usunięto cykl dnia i nocy.
  • Usunięto obozy Trucheł ,obozy OK i zbieranie 100 nasion.
  • Dodano „daniny”- co jakiś czas pojawia się 1 nasiono w jednym z 6 miejsc na mapie, są one strzeżone przez truchła. Zabij strażników i zbierz nasiono. Nie da się nie zauważyć podobieństwa do Przeklętej Kotliny ( danina) i Przełęczy Alterak ( strażnicy broniący obiektu)
  • Zbierz 3 nasiona ,a na każdej alejce pojawi się Ogrodowy Koszmar , który ruszy na umocnienia wroga. Tak jak w Grobowcu Pajęczej Królowej no i Alterak.
  • OK może dezaktywować fortyfikacje wroga( jak na Przeklętej Kotlinie) i używać stąpnięcia do ogłuszania wrogów ( jak większość bossów)

Nowy Ogród Grozy

Ogród Grozy – jak grać

Jak już wcześniej napisałem pojawia się „danina” znana z Przeklętej Kotliny, a więc ,żeby ją zdobyć musimy kliknąć prawym przyciskiem myszy na nasiono i poczekać odpowiednia ilość czasu. Jeżeli nam się uda, nasiono powędruje na nasze konto. Należy pamiętać , że tym razem „danina” będzie miała strażników ,których trzeba będzie pokonać przed zebraniem. To jest ważna kwestia – dodanie Trucheł zniechęca nas do samotnych wypadów  po ten obiekt. Mając wsparcie ze strony sojuszników szybciej pokonamy strażników i łatwiej zbierzemy nasiono.

 

Nasiona-obrona/atak

Przeciwnik oczywiście nie odda nam tak łatwo nasiona i będzie chciał je ukraść. Cóż wtedy?  Należy postępować jak na Kotlinie. Jedna osoba zbiera, podczas gdy reszta stara się trzymać przeciwnika jak najdalej i udaremniać próby przerwania. A jeżeli my chcemy ukraść? Na odwrót. Staramy się przerwać zbieranie i odepchnąć wrogów jak najdalej aby samemu przejąć.

Dostępność nasion dla obu drużyn oczywiście będzie generować starcia drużynowe, wtedy drużyna , która zabije więcej wrogich bohaterów bądź ich odstraszy zdobędzie nasiono . O ile ją zbierze.

Ogrodowe Koszmary-obrona/atak

Po zebraniu 3 nasion pojawiają się Ogrodowe Koszmary, po jednym na każdej alejce.

Jak należy z nimi postępować?

Jak z pająkami na Grobowcu bądź kawalerią na Alterak. Ważne jest szybkie unieszkodliwienie OK, gdyż są one niezwykle potężne. Kiepskim pomysłem jest zostawienie alejki bez obrony, ponieważ Koszmar wyłącza nasze budowle co bardzo utrudnia jego samoistne zniszczenie. Należy również pamiętać, że może on nas ogłuszyć i staniemy się wtedy łatwym celem dla wroga. Ważne jest zniszczenie ”doniczki” – nie ma doniczki  = nasze budowle mogą znowu atakować. Yupi.

Jak więc się obronić?

Nasza obrona będzie uzależniona od pozycji wrogów– jeśli dajmy na to przeciwnicy zdecydują się atakować we trójkę  na jednej alei, to dobrze byłoby odpowiedzieć taką samą ilością ( albo o jednego bohatera mniej jeżeli potrzebny jest gdzie indziej jak np do odpushowania obozu najemników ale o tym później ) w przeciwnym razie nasze fortyfikacje mogą być w opłakanym stanie. Często można spotkać taktyki 1-3-1 albo 2-2-1 albo ich modyfikacje. Możemy się również zdecydować na obronę w 4 i 5 na jednej linii- wszystko zależy od tego jaka będzie sytuacja na mapie. Wyjdzie w praniu jak to się mówi.

 

Jak atakować?

Zależy jaki mamy plan i sytuację na mapie. Możemy się zdecydować iść całą drużyną razem, żeby wywrzeć ogromną presję na przeciwniku, albo rozejść się, żeby zbierać doświadczenie z każdej alei . Pierwsza opcja raczej będzie spotykana w późniejszych etapach gdy koniec będzie już bliski, druga natomiast więcej da nam korzyści na początku – wtedy odskoczymy przeciwnikowi z punktami doświadczenia i szybciej zdobędziemy nowe talenty. Oczywiście są odstępstwa od tych reguł i możemy zagrać inaczej. Liczy się pomysłowość.

Obozy najemników

Jak pamiętamy OK wyłączają struktury wroga. Dodać do tego obozy najemników i mamy miazgę. Odpowiednie zgranie w czasie Koszmarów i najemników daje nam więcej możliwości – zwiększa push na linii i wywiera większą presję na przeciwniku. Jeżeli w porę ich nie pokona to będzie z nim bardzo źle. Możemy to wykorzystać i skierować swoje siły w inny rejon mapy. Wróg będzie musiał zdecydować jak rozłożyć siły na obronę ale jakiego wariantu nie wybierze to my będziemy w lepszej sytuacji. Trzeba też o tym pamiętać podczas obrony. Przejęcie obozu pomoże nam w pokonaniu OK i obronie fortyfikacji. Odepchnięcie obozów wroga ułatwi nam życie i zmniejszy presję.

 

 

Ruszajcie na pole bitwy i dajcie znać jak wam idzie. Wszelkie uwagi, komentarze i podpowiedzi będą mile widziane i pomogą innym graczom bądź ustrzegą ich przed błędami

Wezwanie do bohaterów!

Bohaterze przemierzający Nexus. Tutaj możesz odpocząć, zebrać siły i dowiedzieć się czegoś przed kolejnymi potyczkami, więc przywiąż swój Kamień Powrotu do tego miejsca! Wykonaj też następujące questy, by być na bieżąco!

Dzięki temu masz pewność, że nie przegapisz niczego co ważne w Nexusie!

zvr
Twoja reakcja

Bartox

Fan HOTSa, wielbiciel książek i filmów fantasy oraz uniwersum Marvela i DC